Letecká spoločnosť HelloJets je relatívne novou leteckou spoločnosťou, ktorá prevádzkuje najmä tzv. charterové lety. Aerolinka má sídlo v Rumunsku a na Slovensku a v Českej republike novozaviedla lety pre cestovnú kanceláriu Blue Style. Keďže ide o menšiu leteckú spoločnosť, nie všetky lety prebehnú podľa plánu. Pre takéto situácie existuje nariadenie EÚ č. 261/2004, ktoré chráni cestujúcich pred meškaním, zrušením alebo iným narušením letu.
Nariadenie EÚ upravuje práva cestujúcich najmä v týchto situáciách, keď sú lety oneskorené, zrušené, ak cestujúci nestihli prestup alebo im je odmietnutý nástup na palubu (overbooking).
Nárok na kompenzáciu za meškanie letu Hello Jets vzniká vtedy, keď sa let oneskorí o viac ako 3 hodiny oproti plánovanému času pristátia. V takom prípade máte nárok na odškodnenie až do výšky 600 EUR na osobu.
Pre výpočet dĺžky meškania je rozhodujúce, v akom čase lietadlo pristálo v cieľovej destinácii v porovnaní s plánovaným časom príletu. Meškanie pri odlete nie je z hľadiska nároku na kompenzáciu relevantné.
Na vznik nároku na finančnú kompenzáciu je tiež potrebné, aby:
Medzi najčastejšie mimoriadne okolnosti patrí napríklad zlé počasie. Mimoriadne okolnosti sa vždy musia posudzovať individuálne. Letecké spoločnosti sa rady ospravedlňujú za mimoriadne okolnosti a ich tvrdenia nie sú vždy pravdivé.
Ak váš let mešká viac ako 3 hodiny oproti pôvodnému letovému poriadku, máte nárok na finančnú kompenzáciu až do výšky 600 EUR na osobu. Suma závisí od vzdialenosti vášho letu.
Pozor, existujú dve výnimky:
Ak bol váš let so spoločnosťou HelloJets zrušený menej ako 14 dní pred dátumom odletu, ste chránení nariadením EÚ. V tomto prípade máte nárok na náhradný let alebo vrátenie ceny letenky. A k tomuto aj na finančnú kompenzáciu až do výšky 600 EUR na osobu.
Dôležité: Na náhradný let (alebo vrátenie peňazí) máte nárok vždy! Aj v prípadoch, ak bol let zrušený z dôvodu mimoriadnych okolností, ako je napríklad zlé počasie.
Na finančnú kompenzáciu máte nárok len v prípade, ak let nebol zrušený z dôvodu tzv. mimoriadnych okolností.
Výška odškodnenia závisí od vzdialenosti letu a dĺžky meškania náhradného letu v porovnaní s pôvodným zrušeným letom. Nižšie uvedená tabuľka vám poskytne lepšiu predstavu.
Dôležité: Ak splníte podmienky, máte nárok nielen na náhradný let, ale aj na finančnú kompenzáciu. Prijatím náhradného letu (alebo vrátením ceny letenky) nezaniká váš nárok na finančnú kompenzáciu!
Finančná kompenzácia nie je to jediné, na čo máte nárok, keď váš let neprebieha podľa plánu. Letecká spoločnosť HelloJets vám počas čakania na váš meškajúci let (alebo náhradný let v prípade zrušeného letu) musí poskytnúť aj občerstvenie. To je väčšinou poskytované vo forme poukážky do niektorej z reštaurácií alebo obchodov na letisku.
Ak vám letecká spoločnosť občerstvenie neposkytla, uchovajte si všetky bločky a účtenky za vaše výdavky. Letecká spoločnosť vám tieto náklady musí následne preplatiť.
Ak čakáte na svoj meškajúci let cez noc, máte navyše nárok na zabezpečenie ubytovania. Ak vám ubytovanie letecká spoločnosť neposkytne, môžete si ho zabezpečiť sami a letecká spoločnosť vám musí tieto náklady preplatiť. To isté platí aj pre dopravu z letiska na ubytovanie a späť.
Kompenzáciu môžete riešiť samostatne alebo to môžete nechať na nás. Ak si želáte riešiť kompenzáciu vlastnou cestou, môžete priamo kontaktovať leteckú spoločnosť. Vzhľadom na to, že ide o nového leteckého dopravcu, reakčná doba spoločnosti HelloJets môže byť výrazne dlhšia, než je bežné.
Letecká spoločnosť HelloJets buď váš nárok na kompenzáciu uzná, alebo ho zamietne. Vo väčšine prípadov dochádza k zamietnutiu s odvolaním sa na tzv. mimoriadne okolnosti. Na následné e-maily či žiadosti cestujúcich už letecká spoločnosť spravidla nereaguje.
Môže sa teda stať, že kontaktovaním spoločnosti HelloJets strávite niekoľko týždňov – a to navyše bez úspechu.
Ak sa chcete tomuto neistému procesu vyhnúť, môžete nás kontaktovať a my váš prípad radi vyriešime.
V spoločnosti Refundio máme bohaté skúsenosti s riešením sporov proti leteckým spoločnostiam so sídlom v Rumunsku. Máme k dispozícii právne zastúpenie a prípady vieme riešiť veľmi rýchlo. Ak navyše letecká spoločnosť HelloJets kompenzáciu neuzná, spor riešime súdnou cestou – na vlastné riziko a náklady. V týchto sporoch dosahujeme viac ako 98 % úspešnosť.
1) Spoločnosť HelloJets mi zamietla kompenzáciu, čo môžem urobiť?
Na nič nečakajte a kontaktujte nás. Bezplatne posúdime váš let a pokúsime sa vám získať odškodnenie. Letecké spoločnosti zamietajú viac ako 50 % prípadov, v ktorých nárok na kompenzáciu existuje.
2) Spoločnosť HelloJets mi ponúkla voucher na letenky, musím ho prijať?
Nemusíte. Vždy máte právo na vyplatenie kompenzácie v peniazoch. Ak vám letecká spoločnosť HelloJets ponúkla voucher na služby, je len na vás, či ho prijmete. Keďže nie je možné voucher využiť napríklad u cestovných kancelárií, klienti oň väčšinou nemajú záujem.
Ak s vami letecká spoločnosť po ponúknutí voucheru prestane komunikovať a odmieta vyplatiť peniaze, kontaktujte nás. Kompenzáciu pre vás získame.
3) Hello Jets mi ponúkla voucher na letenky, to som odmietol. Teraz nereagujú. Čo môžem urobiť?
Toto je bohužiaľ veľmi častá situácia. Letecká spoločnosť sa snaží vyhnúť vyplateniu kompenzácie a prestáva reagovať, keď je poukaz odmietnutý. Nenechajte sa však odradiť. Obráťte sa na nás a my pre vás odškodnenie získame.
4) Mám nárok na odškodnenie aj pri charterových letoch spoločnosti Hello Jets?
Áno. Na účely nariadenia EÚ nie je dôležité, či ide o štandardný let alebo charterový let spoločnosti Hello Jets. Váš nárok na náhradu škody a ďalšie práva sú preto úplne rovnaké.
5) Majú nárok na odškodnenie aj neplnoletí cestujúci?
Áno. Nárok na odškodnenie má každý cestujúci.
6) Môžem žiadať o odškodnenie za meškanie letu, ak som vynechal svoj let?
Bohužiaľ nie. Nárok na kompenzáciu za meškanie letu HelloJets majú len cestujúci, ktorí let absolvovali.
7) HelloJets zrušil môj let. Bol mi poskytnutý náhradný let. Mám nárok aj na niečo iné?
Áno. Vždy máte nárok na náhradný let. Okrem toho máte v prípade splnenia podmienok nárok aj na finančnú kompenzáciu až do výšky 600 EUR na osobu. Pošlite nám číslo svojho letu a my všetko posúdime.
Prečítajte si niektoré z recenzií našich klientov, ktorým sme pomohli získať kompenzáciu za meškanie alebo zrušenie letu. Recenzie od viac než 500 klientov si môžete prečítať tu.
Ak ste necestovali so spoločnosťou HelloJets, ale leteli ste s inou leteckou spoločnosťou, vyberte ju zo zoznamu nižšie. Proces získavania kompenzácie sa totiž pri niektorých spoločnostiach líši.